30 Kasım 2006

Ok Go

Bu konuda biraz söyleyeceklerim var. Son yıllarda internet dünyasının getirdiği olanaklar, oluşturulan communityler ve benzeri legal/illegal paylaşım platformları sayesinde müzik dünyasının gidişatı bayağı bi değişti. Değişimden kastım, tek gecede kaderi belli olan gruplar müzisyenler var. Akıl almaz bir erişilebilirlik sözkonusu. Evet belki böyle bir fırsat çağında bunu akıllıca kullananları eleştirmek abes olabilir. Öyle de yapmıyoruz zaten. Yoksa bayılarak dinlediğimiz onca hayal üstü yaratıcılığa sahip müzisyenin yeryüzüne çıkması bir 10 yılı daha alabilirdi. Ancak zaman zaman kimlerin bu minik mucizelerden faydalandığını da bilmek gerekebiliyor.

Bahis konumuz Ok Go da bu internet fenomeni gruplardan. Chicago'lu gençlerin debutleri 2002, 2005'de ise onları asıl üne kavuşturan albüm (video mu desek¿) "Oh No" çıkıyor. Albümden "A Million Ways" isimli şarkıya homemade bir klip çekiliyor. Solistin kızkardeşi tarafından ödünç bir camcorderla çekilip 10$'a malolan bu klip, 9 milyon kez download edilerek tarihin en çok indirilen müzik videosu oluyor. Bununla da bitmiyor, YouTube'da videoyu taklit yarışmaları düzenleniyor. YouTube'un baştan yarattığı bu pek şık, tarz sahibi Ok Go elemanları konserlerinde bile şarkıyı çalmak yerine playback yapıp videolarındaki kareografiyi sergiliyorlar. Mesele bu kadar ciddi yani.

Açıkçası danslarına gösterdikleri ilgiyi enstrümanlarına pek göstermedikleri belli. Franz Ferdinand çağının eğlenceli bir örneği olan A Million Ways'in takipçisi bir tek şarkı bile yakalayamadım albümde. Eğlenceli olma konsepti de albüme hakim olan kuru gürültü sayesinde buharlaşıyor, dinleyen şarkıları alelacele geçiyor.

Sanırım Ok Go ile dinleyecek fazla birşey yok ancak (haklarını teslim satırlarına geldik) görecek birşeyler olduğu kesin. Evet evet bahsettiğim video ünlü olmayı sonuna kadar hakediyor. İlk izlediğimde 12 kez falan ard arda izlemiş olabilirim. Müthiş bir kareografi, inanılmaz eğlenceli ve eğlenceli. Buyrun hemen izleyin ve tekrar izleyin:

Minik mucize bu işte. 10$ = 9milyon download. Koşubantlarıyla çektikleri ikinci videoları ise çoktan 8milyon izleyiciyi aşmış durumda (buyrun burdan kesinlikle izlemeye değer). Not edelim ki kliplerde şarkıyı söyleyen grubun solisti değil basçısı. A Million Ways'i mp3 olarak isteyenler için:

Ok Go - A Million Ways
Kanımca Ok Go iyi yaptığı şeyi yapmaya devam etsin ve mümkünse gitarlarını kaplarında tutsunlar. Eğer ipod video'nuz yoksa denemeyin derim. Bu arada albümde köşeye sıkışmış bir şarkıya takıldım aslında. Bonus olaraktan gelsin:
Ok Go - Maybe This Time
Interneti ele geçirmiş durumdalar. İşte linkler:

Official Site
Myspace
YouTube Ok Go Contest
Blog

2 yorum:

can deha demiş ki..

Çılgın dansları görünce aklıma direk Le Tigre - Deceptacon geldi, buyrun videosu:

http://www.youtube.com/watch?v=mC2xWaHOIQU

rüya demiş ki..

ya yalnız bu adamların ilk albümü çıktığında ben çok sevmiştim ve kimse umursamamıştı bu garibanları, demekki neymiş susuzluk hiçbirşey imaj herşey. klip çekilir vidyo yapılır. irtibat kubuzlar elektrik.