26 Aralık 2006

Greg Weeks

2006'nın bahar aylarında, fazlasıyla yeni yetme bir şekilde animasyon yapmaya başladığım günlerdendi. Acemi motion designer hücrelerim, internette ilintili ne varsa deşip çıkarmakta, ve sürekli video izlemekteydi. Adidas'ın Adicolor reklamlarını keşfettiğim zamanlar, 2006 bahar ayları. Reklam stratejisi dahilinde, her renk için farklı yönetmenler ve farklı animatörler tarafından çekilmiş/yapılmış videolar vardı. Bunların içinden bir tanesinin -ki bu pembe- aklımı aldığını hatırlıyorum. Bir renk anca bu kadar güzel anlatılabilirdi galiba, söyleyecek pek söz yoktu, pembeden başka.
Video'nun arkasından çalan müziği merak etmiştim tabi ki de. Coco Rosie'yi hatırlatan foley sesler; horoz bağırtıları arasında bir adamın söver gibi şarkı söylemesi etkileyiciydi çok. Videonun credit'lerinden biliyordum ismini, Greg Weeks ama cismi hakkında en ufak bir fikrim yoktu. Videoyu bilgisayarıma indirip, dünyanın en dandik sound capture programıyla ilk Greg Weeks mp3'umu elde etmiştim, aşağıda bulacağınız Made'i.


Sonraları, aklıma estikçe aradım durdum bu adamın diğer şarkılarını. Görünüşe göre 3 tane albümü vardı, sırasıyla Fire in the Arms of the Sun (1998), Awake Like Sleep (2001) ve Blood is Trouble (2005). Ama gelin görün ki, bu mütevazi hikaye anlatıcınızın pek şansı olmadı. Ta ki geçen cumaya kadar.

Sonunda indirdim, ne bulabildiysem, ne indiyse. O yüzden şu albüm şöyle, bu albüm böyle, arada da öyle-böyle-şöyle farklar var gibisinden birşeyler söyleyemeyeceğim. Söyleyebileceğim tek şey galiba, bu adamın çok güzel müzik yaptığı. Aylar boyunca sadece Made dinlediğimden, Greg Weeks'den beklediklerim de farklıydı aslında, dediğim gibi erkek cocorosie bekliyordum ben. Ama yok, gayet singer-songwriter bir tadda söylüyor Greg Weeks şarkılarını, konserlerde gitarların tellerini kopartarak diye hayal etmekteyim hatta.

Gerçekten, anlatabildim mi bilmiyorum ama buraya yazdığım ve büyük ihtimalle yazacağım en şahane keşfimdir galiba Greg Weeks.

Beni ciddiye alınız, ve dinleyiniz. Ama sonra bu yeniyıl günlerinde, çam ağaçları ve ışıklar, büyük parlak toplar, ve starbucks'ın yeni kahveleri eskisi kadar tat vermezse kulağınızda bu beyfendi şarkı söylerken, benden bilmeyiniz.

Greg Weeks - Made
Greg Weeks - Aftermath
Greg Weeks - Run Silent

Official Site
MySpace

8 yorum:

şahin. demiş ki..

uff video harika ya. sanki o pembeler benim içime de aktı böle
ama
made beni benden aldı. harika şarkıymış.
şu pembe ayıcık kafasını hareket ettirdiği andan itibaren garip bir ürperti kaplıyo etrafı. süper

suninherhead demiş ki..

bu şarkıyı bir zamanlar sabancı odalarında çınlatırken birbirimizden habersiz 100lerce kez loop a alasımız varmış. iyiki varmış.

Adsız demiş ki..

http://www.r243g197b208.net/
adresler de çok yaratıcı RGB ve numaraları.

ayrıca made çok güzelmiş. özellikle reklamlarda çalan şarkıları kimler nasıl buluyor hep merak etmişimdir.

şahin. demiş ki..

Made'in kaliteli albüm versiyonunu şurdan indirebilirsiniz:

Greg Weeks - Made

pınar üstel demiş ki..

"Best of 2006" listeleri arasında ordan oraya savrulurken Greg Weeks'in de içinde yer aldığı Espers'ı keşfettim dün. Sadece Espers II albümlerini dinleyebildim henüz, pek güzel, rikomend edeyim.

şahin. demiş ki..

ah az önce farkettim ki kim olduklarını bilmeden espers'i bi ara çekmişim ve bilgisayarımda keşfedilmeyi bekliyomuş..hemen dinliim bari :)

Adsız demiş ki..

bu adamı tuttum. blood is trouble albümü şahane bence. ama bazı şarkıları kısa kesmiş. tam havaya girecekken hop bitiveriyor. niye adamım ha niye.

Adsız demiş ki..

made'yi dinledikten sonra baya sevdim bu grubu ama netten bulamadım bana yardımcı olacak bi arkads varmı albümlerini gönderecek yada link verecek şimdiden teşekkürler....