19 Aralık 2006

Isolation Years

Bugün bahsedeceğim grup daha Pitchfork'taki yerini dahi bulamamış bir grup. Kendilerine dair söylenmiş sözün pek kısıtlı oluşuna karşın 3 başarılı albümlerinin olmasını ben neye bağlayacağımı şaşırdım açıkçası, kişisel nedenler olduğundan şüphe ediyorum.

Isolation Years, grup üyelerinin isimlerinden (Jakob Nyström, Anton Berglund, Mats Hammarström, Jakob Moström, Daniel Berglund) de anlaşılacağı üzere İsveçli bir grup. Genre konseptini sevmiyorum ama genre’larına yakışır bir müzik yapmaklarına rağmen Isolation Years’i başkalaştıran şey sanırım enstrüman seçimleri. Hani aynı şeyden bir sürü grup için sözedebiliriz aslında, ama mesela Isolation Years oturup her şarkıda trompet kullanmayıp, sadece bir kaçında kullandığında çok vurgulanmış birşey oluyor bu. Anlatabildim mi acaba?

Onun dışında Jakob beylerin vokallerini çok başarılı bulmaktayım ben. Böyle şey gibi, şarkının vokale girmesini beklediğiniz an vardır ya, ve %99 o anda girer vokale, işte Jakob bey bunu hep sarkıtıyor. 2-3 saniye kalıveriyorsunuz yerinizde; ki bu bilinçli seçim benim çok hoşuma gitti nedense.

Kısacası, kimi zaman eğlenceli, bazen melankolik şarkılar var karşımızda. İşte müzik tarihinin bir kilometre taşı diyemeyecek olsam da, takılıyor bir şekilde ağzımıza. Ve belki de en önemlisi, bu kadar da “underrated” olmayı hiç haketmiyorlar; o yüzden buyrunuz lütfen.

Isolation Years – Talking Backwards, Masking Blues
Isolation Years – New Start
Official Site
Myspace