18 Ocak 2007

Benoît Pioulard - Précis

Despotça davranmak istemiyorum.
Ama iki gerçek :

- 21 yaşında, k i m s e, böyle bir albüm çıkaramaz.

- Haydi çıktı, tersimize geldi (bknz. bilimum Khonnor gibisinden çocuklar), albüm daha kötü olmalı yani.

İddialı oldu, yine de arkasında da durmaya çalışacağım bu sözlerin...

Gerçek adı, Thomas Meluch olan Michigan'lı karakterimizin,Précis (2006) ilk albümü.(Önceki ufak işlerini saymazsak.) İyi, orjinal bir başlangıç olduğunu düşünüyorum. Bu giriş şimdi..

Benoît Pioulard - La Guerre de Sept A
Albümün uzaktan bakıldığında iyi bir şekilde becerilen şeyi, akustik (gitarlar..vs) ve ambient seslerin uyumu. Bahsettiğim iki tür de temellerinde ortak noktalar barındırıyor; çok açılımı, çeşitliliği olmayan sesler olarak ortaya çıkarlar genelde .Bunun yanında genel karekterleri farklı gene. Hoş, bu aralar ambient albümlerde demin sarfettiğim sözleri geri aldıracak çok örnek var, fitil fitil, ama tabii..
Benoît Pioulard - Together & Down
Yazının bambaşka yerlere gitmemesi lazım; Thomas Meluch, yukarıda bahsettiğim akustik ve ambient tarzındaki sesleri alıyor , uyumlu bir bağlantı kuruyor ikisinin arasında, bütünlüyor, kimi zaman birine daha ağırlık vererek, değişik görevler yükleyerek albüm boyunca, düzgün yapmak kolay iş değil bunu. "Seslerin" her şarkıdaki kendi rollerini bıraktım. Mesela aynı ambient işlerin, iki üç şarkı arasında geçiş görevi görmesinin yanında (R Cooling, Moth Wings..), kendi başlarına asıl şarkıların içine yedirildiği de oluyor (Alan & Dawn), bazen yoklar ortada.. (Triggering Back). Sıkıcı gözükmedi bana..
Benoît Pioulard - Triggering Back
Feedback, kayıt sesler albümün bazı noktalarında gitar ve diğer enstrümanlarla kurulan melodi ile çekişme halindeler; melodiye el atıp sonra tekrar sahneyi tekrar mesela gitara bırakıyorlar. Bunun bilerek yapıldığı yerlerin dışında bana bazı yerlerde zorlama da gözüktüğü de oldu gibi.

Yine de "ses" meselesinin uğraşıldığı iyi bir albüm bu,verdiği his olarak çeşitliliğe sahip, tekdüze olmayan, düşünülmüş numaralar var. Şarkılar içerik olarak zenginler, oturulup konuşulası şeyler var; Needle & Thread, Palimend.. gibi... aslında o şarkılara bariz dikkat diyesim geliyor. Sustum, neden?.. ha şey, açıklama aşağıda..
Benoît Pioulard - Needle & Thread
İlk yazımda, Mountaineer'da da olduğu gibi, çok konuşmak istemiyorum şarkılar hakkında teker teker ondan aslında. Ama gizli detaylarla dolu , en azından bilinçli işler olduğunu söyleyebilirim şarkıların. İnternette pek resmi de yok çocukcağızın..
Benoît Pioulard - Palimen
Sıkıcı olmaması ve henüz ilk albüm olması nedeniyle (ortaya atılıp kaçılmış, resmi olmayan işler dışında tabii) genel olarak sorun olarak göstermek istediğim bir şey gelmiyor pek içimden, gene de..
Benoît Pioulard - Patter
Aklıma kısalığı geliyor. Şarkılar, albüm hep fazla kısa hissini verdi bana, zengin içeriğine rağmen. EP-LP mi ne bu sorusu mesela... Daha fazla şey üretebilirdi gibi Thomas, (ki bunu yapabilecek birikimi var bence), her ne kadar ufak ufak production "zorlamamsıları", fazlalıkları var hissine kapılmış olsam da...

Genel olarak son anda zırvaladığım, sorun adını koymak istemediğim şeyler dışında bir çıkış albümü olarak harika Précis (2006). Tabii kimse tanımıyor çocuğu. Çok ciddiyim, oturup yazdım. Sanırım Thomas da ciddi, ondan oldu böyle..
Benoît Pioulard - Ash into Sky

( pek fena pek fena...)

Myspace
Official Site

5 yorum:

aysenur! demiş ki..

bu michigan'lı adamların dertleri nedir diyesim var. ne yani anlamıyorum ben bu kadar mı güzel müzik çıkar bir eyaletten?

contemporary british society demiş ki..

Sorunlular, o kesin. Sufjan yılanın başı bence , beynini yıkıyor herkesin orda. Mason Proper da bak iyi çıktı, hanım Michingan a taşınsak mı ne? Aç aç cam aç bir şey aç.

contemporary british society demiş ki..

Bir de ilk paragraflarımın satır açıklığı varki, benden içeriiööü.

Adsız demiş ki..

20 yaşında hiçbir şekilde sıkıcı olmayan, etnik öğelerle bu kadar iyi harmanlanmış, eşi benzeri olmayan bir albüm çıkartan beirut'un tek bir kişi olduğunu bilmiyorsun henüz sanırım. Zira, Zach Condon ancak bir orkestranın çalabileceği zenginlikte enstrümanlarla dolu parçaları tek başına bestelemiş, kaydetmiş ve Gulag Orkestar'ı oluşturmuş. Bu kadar kesin hatlarla 21 yaşında kimsenin böyle bir albüm çıkartamayacağını söylemen senin ne kadar kısıtlı ve siyah-beyaz bir müzik anlayışın olduğunu yansıtıyor ki olabilir, mümkündür. Bu cihetle de müzik yorumların inandırıcılığını kaybediyor. Hala K İ M S E diyorsun ponpon kızlar gibi. Yerse. Benoit da fena değil elbet fakat bahsedildiği gibi bir yenilik katmamıştı hayatıma..

contemporary british society demiş ki..

Selam,
Evet, zach tek kişi bunu biliyorum, hatta ben Beirut u daha başarılı buluyorum Benoit dan. Tamam. Benoit dan daha da önce dinlemiştim Beirut u . Benoit zaten "herkesin" hayatına yenilik katmak zorunda değil, herhangi bir başka grup da ne kadar katmak zorundaysa zaten ona da katılıyorum.
Sanırım karışıklık olan tek mesele, yazının içinde bulunan stilistik bir ayrıntıdan oralara kadar nasıl gelmiş olduğun. O K İ M S E , o kadar da önemli, sembolik bir ayrıntı değildi görüşlerim için de.Müzik kariyerine genç yaşta iyi başlangıçlar yapan herkesi saymak zorunda hissetmedim kendimi, çok fazla uzak kalmayan Benoit ya Khonnor ondan tek örnekti mesela. O kadar takılabilinecek bir ayrıntı değildi .:).

Gene de yorumun için teşekkürler.