16 Mart 2008

Vampire Weekend



Columbia Üniversitesi'nde tanışıp kendi çektikleri filmin adını gruplarına veren birkaç Brooklynli gençten oluşuyor Vampire Weekend. Mansard Roof ile başlayan albümünü duyduğumda trampetli kırmızı ceketli şişman çocukların arasında durduğumu hayal ettim ben. Annem de kim bu tamtam yapanlar diye bir soru sordu pijamalarını katlayıp dansederken. Haklı çıktı. Baya bir yanılmış kulaklarım, çünkü kendileri Afrika tınılarını koymuşlar indie-pop karışımlarına. Cape Cod Kwassa Kwassa isminden birşeyler çıkarabilirsiniz belki.Bu şarkıyı Rolling Stone 2007'nin en iyilerinden seçmiş. Mansard Roof'dan sonra benim favorim bu grubun "kendi adını taşıyan" albümünde. Etrafta okuduğuma göre Afro-pop yaklaşımlarının yanında Paul Simon'dan ilham aldıklarını da açıkça belirtiyorlar. Yani müziklerindeki çeşitliliğini siz tahmin edin. Etmeyin, dinleyin aslında. Oxford Comma'da sevgilinizi dansa kaldırıp çevirin birçok defa. Bir de OK Computer tribute albümüne yaptıkları Exit music(for a film) coverlarını tavsiye edeceğim ben. Bir şarkıyı hem özgün hem de verdiği duyguyu bozmadan coverlamak zor bir iş çünkü bana kalırsa.



Şimdiden neşeleri ve "Afro-pop" enerjileriyle Spin dergisinin yılın en iyi grubu seçtiği Vampire Weekend, sizi bir yandan 60larda hissettirebilir, bir yandan sirke götürüp en yakın arkadaşınızın odasında dansetmeye terkedebilir. Blog ünlüsü gruplar kervanından genre karışımıyla kendini ayıran bir Indie grup olmaktan daha fazlası için çaba gösterildiğini belli eden albüm, bana kalırsa fazlasıyla özgün ve diğer Indie klişelerinden kendini ayırıyor.

Not: Yazıyı yazdıktan sonra aşağıdaki fotoğrafı buldum ve aslında bu grubu anlatmak için tek başına yeterli olduğunu düşündüm.



Vampire Weekend Resmi site
Myspace

Dinle:
Mansard Roof
Cape Code Kwassa Kwassa


3 yorum:

crying over pros for no reason demiş ki..

oh hayırlısı olsun. iyiki geri döndünüz.

efe demiş ki..

eet çocuklar tam böyleymiş oynatanından 8)

suninherhead demiş ki..

yerler sizi ey okuyucu